انتشار دو کتاب جدید درباره سردار سلیمانی / نتایج چهل سال رفاقت با حاج قاسم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، انتشارات خط مقدم به تازگی دو کتاب جدید درباره سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی اولین کتاب با نام سیمای سلیمانی توسط حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی در شمارگان 1000 نسخه منتشر کرده است. ، 208 صفحه و 37 هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

این کتاب در هفت فصل شامل گردآوری خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دیدگاه فرماندهان، دوستان، سیاسیون و … می باشد. خاطرات گردآوری شده در این کتاب ناگفته های سران کشور، مقامات سیاسی، فرماندهان و برادران سردار دهلی است.

کتاب «حاج قاسمی که من می شناسم» روایتگر چهل سال خاطرات حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اثر سعید عالمیان است. این کتاب نیز با شمارگان 1000 نسخه، 168 صفحه و بهای 30000 تومان منتشر شده است.

متن پشت جلد سیمای سلیمانی به این شرح است: «دو هفته پس از شهادت سردار سلیمانی، امام خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران فرمودند: چشم مدرسه را ببینیم.» یک، یک مدرسه. مکتب و عظمت وجودی سردار سلیمانی نیازمند کتاب های گوناگون است. نگارش «ویژگی های مکتب شهدای سلیمانی» نیز با همین دیدگاه توسط حجت الاسلام علی شیرازی انجام شده است و خاطرات شخصی وی از سردار سلیمانی نیز در کتاب موجود است. «حاج قاسمی می شناسم» همین انتشارات، «کتاب اصلی سیمای سلیمانی» در ادامه این بنا برای آشنایی ما با ویژگی های شهدای بزرگ جبهه مقاومت «از زبان دیگران» است.

در پشت جلد کتاب «حاج قاسمی که من می شناسم» نیز نوشته شده است: «سال 61 رفاقت در حمیدیه اهواز آغاز شد و قاسم سلیمانی فرمانده تیپ ثارالله سخنران و علی شیرازی روحانی گردان شهید باهنر، شنونده بود، عشق حاجی قاسم در دل او بود، در فروردین سال 65 دوستی شکل همکاری به خود گرفت و حاج قاسم مسئولیت ارتقاء ارتش را به علی شیرازی سپرد و «بعد از جنگ، راهپیمایی ادامه یافت تا اینکه سال 1390 علی شیرازی به درخواست سردار سلیمانی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس شد و به مدت هشت سال در شلوغ ترین روزهای جبهه مقاومت حاج قاسم را همراهی کرد. “

دیدگاهتان را بنویسید