لاوروف: وارد کردن اوکراین به ناتو خطر جنگ در اروپا / فضای مسموم آمریکا را به دنبال دارد



وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در مصاحبه با یک روزنامه بوسنیایی گفت: سیاست اوکراین برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همراه با استقرار احتمالی سامانه موشکی تهاجمی در نزدیکی مرز روسیه، خطرات نظامی را در مقیاس کامل افزایش داده است. جنگ در اروپا تمام شده بود.

سرگئی لاوروف، دیپلمات ارشد روسیه در مصاحبه با بوسنی و بوسنی گفت: «سیاست کی‌یف این است که کی‌یف را با چشم‌انداز ظهور یک سامانه موشکی تهاجمی در نزدیکی مرز ما به ناتو بیاورد». روزنامه Oslobodjeniya هرزگوین. پایبند بودن. یک تهدید امنیتی غیرقابل قبول برای روسیه ایجاد می کند و خطرات نظامی جدی را برای همه طرف های درگیر تا سطح یک جنگ گسترده در اروپا ایجاد می کند.

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه، بوسنی و هرزگوین گفت که با شریک آمریکایی خود آنتونی بلینکن در حاشیه نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا در 2 دسامبر در استکهلم گفتگو کرده است. چند روز بعد، در 7 دسامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی او از طریق ویدئو کنفرانس صحبت کردند. به گفته یک دیپلمات ارشد روسیه، بحران اوکراین و عدم پیشرفت در اجرای توافقنامه مینسک برای حل و فصل اوضاع در شرق اوکراین در دستور کار اصلی قرار دارد.

لاوروف اضافه کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نمونه‌های خاصی را برای نشان دادن سیاست‌های مخرب کی‌یف در تضعیف توافق‌های مینسک و نرماندی ذکر کرد و از اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین علیه منطقه دونباس ابراز نگرانی جدی کرد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که روسای جمهور موافقت کردند که تیم را برای شروع گفت و گوی جدی در مورد موضوع امنیت طولانی مدت و الزامات قانونی برای امنیت در مرزهای غربی روسیه آموزش دهند.

وی همچنین گفت: رویکرد غیردوستانه آمریکا در قبال روسیه فضای مسموم ایجاد خواهد کرد، زیرا این رویکرد مانع از برقراری ارتباط صلح آمیز بین دو کشور می شود.

لاوروف توضیح می‌دهد که آمریکا راه غیردوستانه‌ای را در پیش گرفت و تحریم‌ها و اتهامات وارد کرد.

این دیپلمات ارشد روسی همچنین گفت: مسکو در 15 دسامبر پیش نویس توافقنامه توافق بین فدراسیون روسیه و آمریکا در مورد مسائل امنیتی و توافق نامه فدراسیون روسیه و کشورهای عضو ناتو در مورد اقدامات امنیتی را به ایالات متحده ارائه کرد و منتظر ماند. . برای آنها پاسخ بگیرید.

لاوروف گفت: «ما معتقدیم که قبل از هر چیز مهم است که اندازه تقابل بر سر سیاست ایالات متحده را کاهش دهیم تا تسلط خود را بر اوکراین نشان دهیم.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید