طالبان تمام پروازهای تخلیه از افغانستان را به حالت تعلیق درآورد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی بی سی نیوز: طالبان طی دو هفته گذشته تمامی هواپیماهای قطری را از افغانستان به پرواز درآورده است شاید، متوقف شده است.

طالبان می خواهند از این پروازها برای انتقال افراد به خارج از کشور برای کار استفاده کنند.

یک منبع آشنا گفت که طالبان طی دو هفته گذشته تمام پروازهای پناهجویان افغان را به دلیل اختلاف بر سر نحوه مدیریت فرودگاه کابل به حالت تعلیق درآورده است.

استدلال طالبان برای استفاده از پروازهای قطری برای انتقال اعضای خود این است که آنها کشور را اداره می کنند و قطر از حریم هوایی و فرودگاه ها استفاده می کند، بنابراین آنها باید در این پروازها صندلی های خاصی داشته باشند.

پروازها منشور برای پناهندگان افغان به ایالات متحده توسط قطر راه های هوایی قطر ایرویز تنها ایرلاینی است که به طالبان اجازه پرواز منظم از کابل را داده است.

از زمان خروج کامل ایالات متحده از افغانستان در پایان ماه اوت، دولت بایدن او گفت که به کار خود برای دور نگه داشتن آمریکایی ها از کشور ادامه خواهد داد. ند قیمتسخنگوی وزارت امور خارجه به این خبر واکنش نشان داد ان فرودگاه کابل برای تضمین امنیت جاده‌ها، تجارت و تجارت مهم است مهمتر در تمام کمک های مهم بشردوستانه در افغانستان فعال بمانید. قطری ها شرکای مهم، شکست ناپذیر و سخاوتمندانه در این کار بوده اند و ما از سریع ترین راه حل حمایت می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید