توسعه ارزش های آلمان در کویت / مشاهده تبادلات فرهنگی و علمی بین دو کشور – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و اندیشه: آلمان در کویت به عنوان یک شریک مهم سیاسی و اقتصادی و به عنوان کشوری که روابط سنتی خوبی با جهان عرب دارد، شهرت زیادی دارد. در سال های اخیر، سیاستمداران ارشد آلمانی سفرهای زیادی به کویت داشته اند و مقامات کویتی جلسات متعددی با مقامات فدرال آلمان برگزار کرده اند.

در کمال تعجب، دو کشور همچنین در سال 1989 یک توافقنامه فرهنگی و آموزشی دوجانبه امضا کردند که همکاری بین دانشگاه کویت و دانشگاه هاینریش هاینه در دوسلدورف، دانشگاه گوته در فرانکفورت و دانشگاه مانهایم را ایجاد کرد. همچنین در سال 2016، یک مدرسه آمریکایی-آلمانی در کویت افتتاح شد که به سه زبان انگلیسی، آلمانی و عربی کار می کند. مدرسه بریتانیایی کویت از سال 2009 به ابتکار آلمانی “شریک مدرسه-آینده” در آلمان پیوسته است و از پنجمین سال خود درس های آلمانی ارائه می دهد. رایزنان فرهنگی ایرانیان در آلمان در گزارشی که اخیرا به مهر ارسال کرده اند از روابط مشابه دو کشور نوشته اند. گزارش زیر را ببینید:

توسعه ارزش های آلمانی

یکی از مهم ترین فعالیت های فرهنگی آلمان در کویت، توسعه ارزش ها و زبان آلمانی از طریق ایجاد مدارس بین المللی است. به عنوان مثال، یک مدرسه آمریکایی آلمانی با مساحت 4000 فوت مربع، دانش آموزان را از پیش دبستانی تا دبیرستان می پذیرد و اکنون میزبان کودکان و نوجوانان از بیش از 15 کشور است. در این مدرسه به سه زبان انگلیسی، آلمانی و عربی تدریس می شود. هدف از طرح آمریکایی-آلمانی در کویت این است که دانش آموزان درک بهتری از اهمیت تنوع فرهنگی، مذهبی و قومی در یک جامعه داشته باشند. اگر اطلاعات بیشتری در مورد این مدرسه می خواهید به این آدرس مراجعه کنید.

مدارس انگلیسی در کویت در سال 2009 به ابتکار مدارس آلمانی-شرکای آینده پیوستند و از سال پنجم دروس آلمانی را ارائه می دهند. این مدرسه در سال 1978 به عنوان یک مهدکودک کوچک برای کودکان انگلیسی زبان افتتاح شد. سپس در سال 1992، به ظرفیت 550 دانش آموز ابتدایی گسترش یافت. به زودی مسئولان مدرسه تصمیم به افتتاح دبیرستان گرفتند. بنابراین، در سال 1993، یک مدرسه انگلیسی در کویت با 900 دانش آموز بازگشایی شد. همانطور که قبلا ذکر شد، این مدرسه اکنون عضو ابتکار همکاران مدرسه-آینده آلمان است و از سال پنجم به بعد دروس آلمانی را ارائه می دهد. بدین ترتیب دانش آموزان این مدرسه که از بیش از 70 کشور جهان هستند در آینده به زبان های انگلیسی و عربی مسلط خواهند بود و می توانند در آلمان تحصیل یا کار کنند. اگر در مورد فعالیت های مدرسه اطلاعات بیشتری می خواهید به این آدرس مراجعه کنید.

تبادلات دانشگاهی

سیستم آموزشی و تحقیقاتی کویت در دهه گذشته به طور تصاعدی رشد کرده است و این باعث می شود افراد بیشتری به دنبال تحصیل و تحقیق در کویت علاقه مند شوند. در سال های اخیر دانشجویان و محققان بسیاری از کشورهای اروپایی مانند آلمان به کویت مهاجرت کرده اند. به ویژه از سال 1989 که مقامات آلمان و کویت قراردادهای فرهنگی و آموزشی دوجانبه امضا کردند، دانشجویان و محققان آلمانی بیشتر و بیشتر به کویت سفر کردند.

علاوه بر این، دانشجویان و محققان کویتی برای ادامه تحصیل و تحصیل به آلمان سفر می کنند. علاوه بر این، دانشگاه های دو کشور همکاری های زیادی با یکدیگر دارند. همانطور که وب سایت موسسه آلمان برای تبادل علمی گزارش داده است. از اواخر دهه 1980، دانشگاه کویت چندین پروژه مشترک با دانشگاه هاینریش هاینه در دوسلدورف، دانشگاه گوته در فرانکفورت و دانشگاه مانهایم راه اندازی کرده است. اگر در این مورد اطلاعات بیشتری می خواهید، به این آدرس اینترنتی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید