فشار حداکثری ترامپ، دولت ایران را قوی‌تر می‌کند



آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس با اشاره به مسائل منطقه ای و بین المللی گفت: ترامپ قصد داشت ملت ایران را براندازد اما به فضل الهی حکومت به پایان رسید و او نتوانست به هدف خود برسد. و امروز جانشین اعلام کرد که تمام فشارها بر ایران عقب نشینی کرده و ملت ایران در حال قوی تر شدن است.

وی با بیان اینکه دشمن برای مقابله با ایران سه سامانه را طراحی کرد، گفت: نظام اقتصادی و فشار حداکثری بر مشکلات اقتصادی و تحریم های مختلف. نظام دیگر، سیاست انزوای ملت ایران در سطح بین المللی است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: سامانه سوم یک سامانه اطلاع رسانی برای ایجاد فتنه در ایران است که دشمنان همچنان رسانه ای می شوند اما نمی توانند به اهداف خود برسند.

وی با اشاره به اینکه دشمن نتوانست به هدف خود برسد، افزود: دشمن از مقاومت ملت شما در برابر فشارهای اقتصادی، برنامه ریزی سیاسی و سیستم های اطلاعاتی اطلاعی ندارد.

وی با بیان اینکه مردم ایران با استقامت و صبر خود دنیا را شگفت زده کرده اند، گفت: ملت در مکتب علوی و فاطمی تربیت شد؛ مردم کشور ما رنج کشیده اند و الان دو سال است که کرونا جان مردم را گرفته است. همزمان با مشکلات معیشتی، اجر و صبر و استقامت را به ملت ایران داد.

بوشهری با تمجید از اقدامات خیر مسئولان گفت: مسئولان باید به عهد خود عمل کنند; این ملت زیاد نمی‌خواهد و اگر دنبال نان و ثروت باشد، بچه‌هایش را هشت سال دفاع مقدس به خانه نمی‌فرستد. ملت ایران ملت بسیار بزرگی است و همه اقشار شهید شده اند.

وی با اشاره به لایحه بودجه 1401 گفت: مردم از این بودجه انتظار دارند؛ مسائلی مانند تورم افسارگسیخته، کاهش درآمدها، کاهش ارزش پول ملی، کاهش خریدهای مردمی و مشکلات سیستم بانکی باید برطرف شود.

وی با دانستن اینکه دشمنان منطقه از آمریکا ناامید هستند، گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نه از قدرت، بلکه با عصبانیت به کشورش دعوت می کند و پیام آشکار و پنهان جمهوری اسلامی این است که ما خواهان بهترین روابط با شما هستیم که محصول ایستادگی و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمن است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ رویدادهایی مانند 9 دی، 20 دی، 22 بهمن و بزرگداشت شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی یکی از افتخارآمیزترین و فراموش نشدنی ترین روزهای ملت ایران است.

وی گفت: ملت ایران در 9 دی ماه در مقابل اهانت دشمنان و بیعت با امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدا در هر خیابان فریاد زدند.

بوشهری گفت: نام شهید سلیمانی نماد مقاومت کنونی است، شهید سلیمانی نه تنها قهرمان ملی ما بلکه قهرمان مسلمین است، همه صفات خوب انسان از جمله شجاعت، ایستادگی، صبر و عشق. اهل بیت (ع) در این شهید محشور هستند.» .

وی همچنین ضمن تجلیل از مردم و هیئت های عزادار ضمن اجرای مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) و دفاع از مقام و منزلت اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) گفت: در این شرایط. ، زنده نگه داشتن خاطرات حضرت فاطمه(س) و دفاع از مظلومیت حضرت زهرا(س) جهاد بزرگی است.

اعضای مجلس خبرگان رهبری گفتند: گاهی حرف هایی می آید که دل شیعیان را آزرده خاطر می کند اما با برگزاری چنین مجلسی دل اهل بیت(ع) با شما شاد می شود.

وی با بیان اینکه ما در ایالت علوی و فاطمی زندگی می کنیم، ادامه داد: در این ایالت ها باید برائت و مقام اهل بیت(ع) حفظ شود و هیچکس حق ندارد در جایگاه بزرگ آسیب کمی وارد کند. برای امام (ع)

بوشهری با بیان اینکه ما حامی وحدت هستیم و بر این موضوع پافشاری می کنیم، گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به ما توصیه کرده اند. وی افزود: همه باید این وحدت را حفظ کنند.

وی با تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) گفت: امروز عده ای به نام حضرت عیسی (ع) و موسی (ع) از مسیحیت و یهودیت دفاع می کنند اما بیشترین جنایت را در تاریخ بشر انجام می دهند.

امام جمعه قم گفت: ما معتقدیم که حضرت عیسی (ع) از این جنایت آزرده خاطر شد و راه حضرت عیسی (ع) با راهی که انتخاب کرده فاصله دارد.

وی در سخنانی دیگر گفت: موضوع عبادت اجتماعی بسیار مهم است و باید بر دلسوزی و کمک به نیازمندان تاکید شود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی قانون را تصویب کرد و دولت لایحه ای را به مجلس ارسال کرد و همه ارکان کشور باید از این فرصت استفاده کرده و به نیازمندان و نیازمندان کمک کنند.

بوشهری در سخنانی دیگر بر رفع بی سوادی در جامعه تاکید کرد و گفت: بی سوادی را حذف کنید; تلاش در آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی و همه. یکی از راه های موفقیت رسیدن به قله تمدن نوین اسلامی است. با سواد و آگاهی عمومی.

اعضای شورای خبرگان رهبری با توصیه نمازگزاران به رعایت غیبت؛ اطاعت از فرمان خداوند متعال، همواره یاد خدا و شکرگزاری از مواهب الهی، نشانه تقوا است.

دیدگاهتان را بنویسید