تزریق 844 میلیارد تومان به اکوسیستم استارت آپی کشور توسط صندوق نوآوری



معاون توسعه صندوق نوآوری و رفاه با اشاره به اینکه این صندوق از استارت آپ ها و طرح های سرمایه گذاری با سرمایه گذاری مشترک حمایت می کند، از تزریق 844 میلیارد تومانی این صندوق به اکوسیستم استارت آپی کشور خبر داد.

به گزارش ایسنادکتر سیاوش ملکی فر در یلدا شش کارآفرین استارت آپ ایرانی با اشاره به جایگاه صندوق نوآوری در اکوسیستم نوآوری کشور گفت: تاسیس این صندوق بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1390 به پایان رسیده است. 1989..” این صندوق با سرمایه سه هزار میلیارد تومانی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و تامین مالی پروژه های نوآور تاسیس شد.

ملکی فر خدمات صندوق نوآوری را در چهار دسته اصلی تسهیلات، ضمانت، سرمایه گذاری و توانمندسازی (کمک رایگان) می داند و ادامه می دهد: همچنین بسته حمایتی صندوق نوآوری شامل معافیت های مالیاتی و گمرکی و کمک به نیروهای مسلح و شهرداری ها برای مدیران خدمت سربازی است. و کارکنان شرکت بر اساس دانش مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری.

به گفته وی، در قانون تصویب تاسیس صندوق نوآوری آمده است که سالانه نیم درصد از بودجه عمومی دولت به عنوان سرمایه اولیه به صندوق نوآوری پرداخت می شود.

معاون نوآوری و توسعه صندوق رفاه تعداد شرکت های دانش بنیان تاسیس شده در کشور را 6500 شرکت اعلام کرد و افزود: ورود شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها و شتاب دهنده ها مرکزی است که باید برای افزایش تعداد دانش بنیان ها تقویت شود. شرکت ها.”

ملکی فر گفت: صندوق نوآوری و رفاه از طرح های مشارکتی و سرمایه گذاری از طریق روش های سرمایه گذاری مشترک حمایت می کند.

وی با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و رفاه در مدل سرمایه گذاری مشترک خود هیچ گاه خود را رقیب بخش خصوصی نمی داند و دخالتی در مدیریت پروژه های نوآورانه ندارد، افزود: 844 میلیارد تومان به استارت آپ های دولتی تزریق کرده و تا به امروز نیز تزریق کرده است. زیست بوم.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و رفاه، معاون توسعه صندوق نوآوری و رفاه نیز به فعالیت صندوق های بورسی شجاع در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 17 صندوق بورسی شجاع و صندوق های خصوصی با یک سرمایه گذاری تامین می شود. کل سرمایه 2800 میلیارد.” تومان است. صندوق نوآوری تاکنون در ایجاد 10 صندوق جسورانه بورسی مشارکت داشته است.

ملکی فر در پایان با اشاره به مشارکت صندوق نوآوری و رفاه با صندوق های پژوهش و فناوری در طرح های استارت آپی و سرمایه گذاری یادآور شد: با 46 صندوق پژوهش و فناوری قرارداد سرمایه گذاری داریم و با 33 صندوق نیز سرمایه گذاری کرده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید