کشیش جمعه تهران تهران: هدیه نفت به فاجعه نفتی تبدیل شده است



کشیش موقت جمعه تهران با اشاره به اینکه رابطه منابع دولتی و هزینه در درآمدهای نفتی، شاخص های کلان اقتصادی ما را در وضعیت بدی قرار داده است، گفت: نعمت نفت به یک فاجعه نفتی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی، امام جمعه موقت تهران، ارائه قانون اساسی برای تقویت بنیان های اقتصادی را یک اصل برای رفع نیازهای انسان برای رشد و توسعه دانست و گفت: سیستم های بازدارنده تامین مالی و سیستم های دفاعی باید بر اساس کارنامه 4 دهه اخیر تحلیل شوند. در عرصه دفاعی، در این عصر سیاه که سیاست های آمریکا، مزدوران منطقه ای و رژیم صهیونیستی باعث ناامنی منطقه و جهان اسلام می شود، نظام اسلامی می تواند امنیت منطقه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. و راه را برای قدرت هموار کنید.. امت اسلامی را عنایت کنید.

وی با اشاره به سالگرد شهادت قاسم سلیمانی گفت: سردار بزرگ اسلام شهید قاسم سلیمانی که در آستانه شهادت ما را به شهادت رساند با مبارزه با داعش برای کشورهای اسلامی و اروپا امنیت ایجاد کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در زمینه اصلاح نظام تامین مالی گام های قابل قبولی برداشته شده است، گفت: حتی در طول 4 دهه عمر نظام اسلامی در زمینه توسعه نیروی انسانی و ایجاد قدرت های امنیتی و دفاعی و اقتصادی… اما شاخص‌های کلان اقتصادی مانند تورم، رشد اقتصادی و درآمد سرانه هیچ‌گاه در موقعیتی نبوده است که با ملت ایران برابری کند.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه ناکارآمدی در شاخص های کلان اقتصادی به دو اصل مهم برمی گردد، گفت: یکی از این اصول عدم وجود نظام مالی مناسب و بودجه ریزی بر اساس منابع علمی و اصل دیگر ناکارآمدی نظام بانکی است. برنامه‌ریزی نادرست و پیوند منابع و هزینه‌های دولتی و تجارت خارجی به سود نفت طی یک قرن گذشته، شاخص‌های کلان اقتصادی کشور را به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح و بی‌توجهی به رهنمودهای انقلاب اسلامی مبنی بر این رابطه در وضعیت بدی قرار داده است. بین نفت و کاهش هزینه های دولتی… جایزه نفت به فاجعه نفتی تبدیل شد.

کشیش موقت جمعه تهران افزود: امروزه در ادبیات اقتصادی و سیاسی، تامین مالی دولتی (بودجه) مهمترین سند و ابزار کلیدی دولت در کشور است. اگر در یک دهه گذشته منابع حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی منتقل می شد و در مسیر درست حرکت می کردیم، اکنون اقتصاد بزرگ، نرخ تورم منفی، درآمد سرانه بالا و شرایط خوبی در آسیا داشتیم. .

ابوترابی فرد در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه تورم حدود 50 درصدی همراه با رشد منفی اقتصادی، جایگاه جمهوری اسلامی ایران را از نظر شاخص های کلان در وضعیت نامطلوبی قرار داده است، گفت: امروز اقتصاد ایران . و بودجه دولت با درآمدهای نفتی سرمایه گذاری اوراق قرضه و مستقیم و غیرمستقیم بیش از درآمدهای حاصل از منابع نفتی تامین می شود. مالکیت دولت یا دولت در مدیریتی که دارد نقش مستقیم دارد و اقتصاد این کشور راه را برای گسترش فساد هموار کرده است.

کشیش موقت تهران جمعه با اشاره به اینکه حتی سیاست های مالی بر سیستم بانکی کشور حاکم بوده است، گفت: سیاست های بانک مرکزی در راستای سیاست های مالی تنظیم می شود، بنابراین هر روز شاهد کاهش ارزش پول ملی و مرکزی هستیم و بانک ها نمی توانند به دولت کمک مالی کنند. نیازهای مالی خود را تامین کند و این امر موجب رشد تورمی می شود که شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: تورم یعنی کاهش ارزش پول ملی، انتقال ثروت از جیب اقشار متوسط ​​و ضعیف به جیب ثروتمندان و رکود اقتصادی ملی در واقع پیوندی بین تورم و رشد اقتصادی است.

در امتداد

دیدگاهتان را بنویسید