مردمی که مدیون مجلس و دولت هستند



محمدباقر نوبخت با اعتقاد به اینکه کردبچه ها مدیون مجلس و دولت هستند، نوشت:

به گزارش ایسنا، محمد کردبچه پس از 46 سال خدمت در نظام بودجه ریزی ایران، در 29 دی ماه 1400 سازمان برنامه و بودجه را بی خبر ترک کرد.

وی 21 سال رئیس سازمان برنامه و بودجه بوده و در هشت سال گذشته مشاور محمدباقر نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه بوده است.

نوبخت در یادداشتی که در اختیار ایسنا گذاشته است مروری کوتاه بر سال ها همکاری خود با کردبچه ها دارد که در ادامه می آید.

«سی و سه سال پیش که کل بودجه دولت ۵ میلیارد تومان (بدون هزار) و کل منابع عمومی ۲ میلیارد تومان بود – در مجلس سوم – با آقای کردبچه آشنا شدم، ایشان کارشناس اعزامی برنامه بودند. و سازمان بودجه برای همکاری با مجلس برای بررسی لایحه بودجه.

از سال‌های بعد که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه و برنامه‌های توسعه بودم، هر سال بیش از سال قبل می‌دانستم که آقای محقق کردبچه در صورت عدم امکان جایگزینی، به طور قطع باید بگویم. ، منحصر به فرد و متمایز بود.

با سابقه چهار دوره نمایندگی مجلس و مسئولیت در کمیسیون های تلفیقی، برنامه، بودجه و کمیسیون های کلان، باید به اطلاع شما برسانم که تمامی سوابق ارقام مصوب در روز بودجه اعلام شده توسط قوه مقننه دقیق و دقیق بوده است. کردبچه.با وفاداری انجام می شود. پس اگر نقش و جایگاه از کمیسیون بودجه سنواتی حذف شود، سند نهایی بودجه قابل ارائه نیست.

یادم می آید در یکی از سال هایی که دیشب در کمیسیون تلفیق تغییرات صورت گرفت و محاسبات نهایی ارقام برای جلسه رسمی و اعلام شده مجلس آماده نشد و من به عنوان رئیس مجلس مجبور شدم گزارش بودجه را در ساعت 24 پخش کنم. جلسه رسمی مجلس، من درگیر هستم، نمی توانم بودجه کمی را توضیح دهم…!!! آقای کردبچه به دلیل تسلط بر بودجه، صداقت و امانت کامل و هنر تواضع و سخت کوشی، همواره امین دولت و مجلس و نماینده مردم در تمامی ادوار بوده است.

بنابراین وقتی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد سیاست‌های کلی نظام بودجه‌ریزی و مدل‌های توسعه ایرانی و اسلامی تدوین شود، آقای کردبچه نقش مؤثر و مهمی در تهیه و مدیریت آنها داشت.

از زمانی که سرپرستی سازمان برنامه و بودجه را به عهده گرفتم، آقای کردبچه با توجه به سوابق و تجربیات عالی یکی از همکاران اینجانب بوده و با توجه به تحقیقات و نگارش های انجام شده در خصوص بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، مسئولیت تهیه و تنظیم را بر عهده دارد. وظیفه تهیه پیش نویس اسناد بودجه عملیاتی را دارد.

با تلاش های خستگی ناپذیر، هر ساله برای هر دستگاه اجرایی و هر فعالیت، بهایی پرداخت می شود و اعتبار منطبق بر هدف وام اندک تلقی می شود. ، منتشر شده.

جناب آقای کردبچه علاوه بر تهیه اسناد بودجه عملیاتی، مبانی نظری برنامه سالانه هر بودجه سالانه را به عنوان اجرای احکام فراموش شده برنامه و بودجه تهیه و تنظیم کردند.

اگرچه سازمان برنامه و بودجه دارای کارشناسان با استعداد و ماهر بسیاری است که در 4 سال گذشته به همکاری آنها افتخار می کنم، اما به آقای کردبچه اعتقاد دارم:

والدین به صبر زیادی نیاز دارند

تا زمانی که مادر دیگری در عالم، فرزندی به دنیا بیاورد».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید