روسیه: بودجه نظامی اوکراین 20 درصد افزایش می یابد، چگونه انتظار صلح دارید؟



سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت تلاش برای افزایش ۲۰ درصدی بودجه دفاعی روسیه نشانه عزم کی یف برای یافتن راه حل نظامی برای درگیری دونباس است.

به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: به نظر می رسد کی یف به جای پایان دادن به جنگ داخلی هفت ساله، می خواهد مسئله دونباس را با استفاده از نیروی نظامی حل کند. 12 میلیارد دلار بودجه دفاعی اوکراین در سال آینده است و این پول برای مبارزه با ملت خود استفاده خواهد شد. هزینه های دفاعی اوکراین 20 درصد افزایش یافته است، چگونه می توان انتظار صلح داشت؟

به گفته این سخنگوی، وضعیت در خطوط تماس در دونباس همچنان رو به وخامت است و ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا طی دو هفته گذشته حدود 7000 مورد نقض آتش بس را ثبت کرده اند.

زاخارووا گفت: «این پنج برابر بیشتر از تخلفات ثبت شده در دسامبر 2020 است، به این معنی که هر سه دقیقه یک گلوله و انفجار در منطقه رخ می دهد که جان دیگران را به خطر می اندازد.

وی همچنین گفت که مسکو امیدوار است کی یف به آتش بس در منطقه دونباس پایبند باشد.

این دیپلمات گفت که اگرچه وزیر دفاع و فرمانده ارتش اوکراین در این ادعا از اعلام ممنوعیت تیراندازی بدون اجازه فرمانده ارتش اوکراین اجتناب کردند، اما مسکو امیدوار است که کی یف به مسئولیت خود پی ببرد. برای جلوگیری از آتش سوزی در شرق اوکراین

زاخارووا خاطرنشان کرد که مقامات ارشد اوکراین قول داده اند اقداماتی را برای تقویت آتش بس، “به ویژه مقابله به مثل” انجام دهند. وی گفت: همانطور که همه می‌دانند، این توافق در 27 جولای 2020 توسط کیف، دونتسک و لوهانسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا امضا شد. از آن زمان، دونتسک و لوهانسک تعهد خود را حفظ کرده اند و از کی یف خواسته اند که همین کار را انجام دهد.

او گفت، اما اوکراین از پیروی از این سند خودداری کرد و به بمباران دونباس ادامه خواهد داد. زاخارووا افزود که اوکراین در سپتامبر 2020 ارتباط مستقیم با دونباس را برای جلوگیری از تیراندازی قطع کرده است. مشکلاتی که در اقدامات اطفای حریق پیش بینی شده است. در اواخر سپتامبر، فرمانده ارتش اوکراین ادعایی مبنی بر آتش گرفتن ارتش اوکراین صادر کرد. این به معنای خروج اوکراین از توافق فعلی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید