تاکید سفیر کشورمان در توکیو بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری ایران و ژاپن


تاکید سفیر کشورمان در توکیو بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری ایران و ژاپن

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در دیدار با فرماندار گیفو بر تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری به منظور آشنایی با مردم دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به دعوت انجمن دوستی توکای و ایران، مرتضی رحمانی موحد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در سفر یک روزه خود به مرکز استان گیفو با آقای فروتا فرماندار گیفو دیدار کرد. ژاپن روابط فرهنگی و گردشگری ایران و ژاپن را به خوبی نشان می دهد تا مردم دو کشور با آداب و رسوم یکدیگر بیشتر آشنا شوند.

فرماندار گیفو با به اشتراک گذاشتن تاریخ و تمدن ایران و سابقه طولانی تعامل دو کشور، خواستار همکاری بیشتر با جمهوری اسلامی ایران شد.
سفیر کشورمان در این سفر همچنین با اعضای هیئت مدیره انجمن دوستی توکای و ایران در گیفو دیدار کرد و هر دو بر ادامه همکاری برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی از طریق اجرای برنامه های مشترک تاکید و موافقت کردند. .
بازدید از باغ ملی گل رز گیفو با بیش از شش هزار گونه گل رز و بخش های ایرانی باغ از جمله گل رز محمدی ایرانی که در این باغ با علاقه و تلاش پروفسور او دا، استاد دانشگاه کشاورزی و عضو باغ ایجاد شده است. انجمن دوستی توکای و ایران. برنامه ای دیگر برای یک سفر یک روزه.
آخرین برنامه سفر یک روزه رحمانی موحد به استان گیفو، بازدید از نمایشگاهی بود – موزه استاد کاتو کوبه، سفالگر ژاپنی که خانواده سفال زرین فام را خلق کرد و تبادل موثری برای آموزش و انتقال تجربیات با هنرمندان سفالگر ایرانی دارد. . .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید