توجه به توسعه حاکمیت دینی در مدیریت فرهنگی کشور ضروری است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر ، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر جمعه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت این وزارتخانه در توسعه فرهنگ دینی در جامعه، اظهار داشت: دستان شماست. .

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از گذشت 43 سال از انقلاب هنوز حکومت دینی بر کشور حاکم نشده است و منشأ فقدان حاکمیت دینی مدیریت فرهنگی کشور است.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در جامعه با تسامح در رابطه با تمکین حلال و حرام مواجه هستیم، افزود: به گونه ای عمل کرده که دیگر نمی توان از حرمت ربا در بانک ها صحبت کرد چرا که در مورد حق الناس است. در زمینه توسعه حلال و حرام انجام دهید هنوز الهی در جامعه انجام نشده است.

وی افزود: از هنرمندانی که به واسطه نظام اسلامی به مقام و موفقیت رسیده اند باید پرسید که برای این نظام و انقلاب چه کردند، همه طلبکار این نظام هستند اما هیچکس نمی گوید برای بستر موجود چه کردند، زمین. برای موفقیت آنها.”

آیت الله علم الهدی هشدار می دهد: باید مسئله حرام را در موضوع هنر و سینما برجسته کرد و در این زمان از آن پرهیز کرد و از حرام شدن آن جلوگیری کرد.

وی به ظرفیت زیارتی مشهد و حضور سالانه بیش از 35 میلیون زائر داخلی و خارجی در مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود معبد امام رضا (ع) در مشهد، کارهای تفریحی و سیاحتی در این شهر انجام می شود. تمام سرمایه گذاری در این شهر برای استفاده از اوقات جماعت در مشهد می باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به ظرفیت شورای فرهنگی جامعه استان اشاره کرد و گفت: با الزامات استانی، شورای فرهنگی جامعه می تواند در حوزه فرهنگ استانی ورود کند و بر این اساس سیاست و تصمیم گیری کند.فضا.

دیدگاهتان را بنویسید