پیشرفت: سفر خارجی خانواده افسر کنترل نامرئی می شود



فعالان سیاسی اصولگرا می گویند سرویس های اطلاعاتی و امنیتی از راه دور نظارت می کنند و به سفرهای خارجی خانواده های مسئولان نگاه نمی کنند تا گرفتار جاسوسان آمریکایی و صهیونیستی نشوند.

حمیدرضا ترقی در گفت وگو با ایسنا، درباره عملکرد نیروها در مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: پرونده ارزی 4200 تومانی بورس و ترک اقدام در برخی استان ها در خصوص مسائل آب یا بلایای طبیعی به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده است. دادگاه آدرس دارد همکاری دولت و قوه قضاییه در رفع ازدحام فساد بسیار مفید و موثر است. دولت مصمم است که زمینه های فساد را از بین ببرد تا هیچ دعوی قضایی صورت نگیرد.

وی در خصوص عملکرد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس از نظر نظارتی عملکرد قابل قبولی دارد. گزارش های نظارتی بر عملکرد قوه مجریه در دولت قبل و دولت فعلی به موقع ارائه می شود که گزارش تفصیلی نیز می باشد. گزارش کاهش بودجه 99 نشان می دهد که در اجرای بودجه انحرافاتی وجود دارد. از سوی دیگر نظارت مستقیم بر اجرای پروژه توسط سخنرانان و اعضای مجلس نمایندگان در استان صورت می گیرد تا بودجه تخصیصی هدر نرود و فسادی در این زمینه وجود نداشته باشد.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه نظام اعلام اموال رسمی نقش بازدارندگی دارد، گفت: قانون فقط محدود به برخی از مسئولان است که دغدغه کمتری نسبت به آن دارند، اما بیشتر مسائل فساد در مورد مسئولان موجود است. گلوگاه های فساد اما اکنون فساد از مستقیم به غیرمستقیم و رانت تغییر کرده است.

ترقی درباره سفر مسئولان و خانواده هایشان به خارج از کشور گفت: «در این زمینه پروتکلی وجود دارد و کمیسیون نیازهای سفر را بررسی می کند. در واقع این سفر بر اساس موافقت این کمیسیون بوده است، اما از سفر فرزندان و خانواده این افسر اطلاعات قانونی نداریم، اما سرویس های اطلاعاتی و امنیتی از راه دور بر این سفر نظارت دارند و به نظر نمی رسد از خانواده محافظت کنند. این مقام مسئول، گرفتار جاسوسان آمریکا و صهیونیست ها نشوید. البته، قانونی در مورد تابعیت خارجی وجود دارد که در حال حاضر کودکان را می گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی کشورها مانند کانادا که سفیر ندارند نمی توان بر رفت و آمد خانواده های مسئولان نظارت کرد. من معتقدم برای رسیدگی و حفاظت از خانواده‌های مسئولان باید رویه‌ها تغییر کرد، زیرا دشمن به دنبال نفوذ و سوءاستفاده از خانواده‌های مسئولان است، حتی فرزندان مسئولانی که به خارج از کشور می‌روند باید یاد بگیرند. مراقبت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید