سازمان های فرانسوی پاریس و لندن را محاکمه می کنند/ قتل 27 مهاجر در منش



به گزارش ایرنا، دادستانی پاریس می گوید که شکایت هایی علیه فرانسه و لندن به دلیل بی توجهی به قایق حامل مهاجران در ماه گذشته در کانال مانش دریافت کرده است که منجر به کشته شدن دست کم 27 نفر شد.

در یک دادخواست قتل برنامه ریزی شده توسط سازمان بشردوستانه فرانسوی Utopia 56، کانال Maritime و شهرستان دریای شمال، مرکز عملیات منطقه ای برای نظارت و نجات گذرگاه Grace-Nez و گارد ساحلی بریتانیا را به تلاش برای جلوگیری از مرگ مهاجران متهم کردند. به اندازه کافی انجام نشده است

سازمان بشردوستانه فرانسه اعلام کرد که این مهاجران علیرغم ارتباط با خدمات امدادرسانی بریتانیا و فرانسه آزاد شده اند و گفت که تحقیقات برای تعیین مسئولیت سازمان های نجات فرانسه و بریتانیا در این فاجعه انجام خواهد شد.

ماه گذشته، 27 مهاجر هنگام عبور از آبراه بین فرانسه و انگلیس به دلیل یک حادثه دردناک و غرق شدن کشتی کشته شدند، برخی از آنها سعی داشتند به خانواده های خود در انگلیس بپیوندند، اما در دریا غرق شدند.

دولت‌های بریتانیا و فرانسه که در هر دو طرف راهرو هستند و طبق قوانین بین‌المللی ملزم به کمک به پناهجویان در معرض خطر هستند، ترجیح دادند از مرگ این مهاجران به‌عنوان وسیله‌ای برای حل و فصل سیاسی استفاده کنند تا حل بحران. جنگ لفظی با یکدیگر بازی کرده اند و البته با استفاده از آن به تحقق اهداف ضد مهاجرتی خود سرعت بخشیده اند.

دیدگاهتان را بنویسید