وام نهضت ملی مسکن 4 تا 7 میلیون تومان



مدت ساخت واحد نهضت ملی مسکن 3 سال و مدت بازپرداخت تسهیلات این پروژه 17 سال است. میلیون تومان اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، به طور معمول تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با دوره ساخت 3 ساله طراحی می شود که در آن اقساط توسط متقاضی پرداخت نمی شود و بازپرداخت آن برای 17 سال طراحی می شود.

همانطور که محمدحسن علمداری یکی از اعضای هیات مدیره بانک مسکن اعلام کرده است، نحوه پرداخت اقساط ماهانه به مدت 17 سال و 3 سال پس از ساخت و تحویل واحد مسکونی به متقاضیان به صورت پرداختی توسط مشارکت کننده و گیرنده واحد

وی افزود: تسهیلات 400 میلیون تومانی شامل 3 سال ساخت و دوره بازپرداخت 17 ساله 6 میلیون و 300 هزار تومان، تسهیلات 300 میلیون تومانی شامل 3 سال ساخت و دوره بازپرداخت 17 ساله 4 میلیون و 700 تومان است. هزار تومان

علمداری درباره بازپرداخت تسهیلات مسکن روستایی که 250 میلیون تومان است، گفت: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن 4 میلیون تومان در قالب 3 سال ساخت و 17 سال بازپرداخت تسهیلات 250 میلیون تومانی است.

سایر روش‌های محاسبه، مانند اقداماتی که به متقاضیان اجازه می‌دهد در سال‌های اولیه بازپرداخت کنند، نیز در نظر گرفته می‌شوند. به گفته وی، وزارت راه و شهرسازی باید از طریق یارانه به اقشار کم درآمد و متوسط ​​نرخ سود بدهد که مابه التفاوت آن توسط صندوق ملی مسکن پرداخت می شود.

علمداری با تاکید بر اینکه در زمان ساخت هیچ متقاضی مجبور به پرداخت اقساط برای تسهیلات نیست، افزود: افرادی که در حال حاضر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند نیازی به پرداخت اقساط ندارند و پس از ساخت واحد مسکونی معمولا سه سال طول می کشد تا شروع به کار کند. پرداخت اقساط

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در حال انجام تمهیدات ویژه برای اقشار کم درآمد نیازمند حمایت است تا این افراد تسهیلات پرداخت نکنند و شرایط بهتری برای تامین مسکن فراهم شود.

پرداخت 20 درصد تسهیلات بانکی به بخش مسکن

همچنین رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در تشریح برنامه وزارت راه برای تامین بودجه نهضت ملی مسکن گفت: تخصیص خواهد یافت. قانون ثابت است و این رقم هر سال متناسب با تورم افزایش می یابد. هر بانکی که این قانون را رعایت نکند 20 درصد جریمه مالیاتی خواهد داشت.

وی افزود: بر اساس این قانون امتیازات ویژه تاریخی با عنوان ایجاد صندوق ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی اعطا می شود. درآمدهای وزارت راه و شهرسازی هر منطقه به ویژه فروش املاک، بازده کل اقساط مسکن مهر، حمایت های دولتی که سالانه به عنوان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن ارائه می شود و سایر سودها در این صندوق انباشته می شود. درصد تسهیلات را برای افرادی که ندارند کاهش می دهیم. همچنین برخی از هزینه ها مانند عوارض پروانه ساخت و سیستم های مهندسی از محل این وجوه پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی راه اندازی صندوق ملی مسکن را راهکاری برای کمک دولت به اقشار کم درآمد در تامین مسکن عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از نظر تسهیلات نیز قانون سالانه 360 میلیارد تومان در اختیار حوزه مسکن قرار می دهد. این یک امر قانونی است و باید اجرا شود. به عنوان یک اقدام دیگر، ایجاد صندوق ملی مسکن در این وزارتخانه هم اکنون آغاز شده است و این گام می تواند دست موفقی برای اجرای این قانون باشد. به امید اینکه بتوانیم معامله را تسریع کنیم و مشکل ساخت و ساز مسکن را به ویژه برای اقشار کم درآمد و دهک با قیمت مناسب حل کنیم.

از این رو، گزارش از ۲۸ مهرماه برای ثبت اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در سایت saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شد. تا 6 ژانویه باقی می ماند. متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه ثبت نام نهضت ملی مسکن کلیک می کنند. عدم استفاده از تسهیلات یارانه ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، نداشتن ملک شخصی و حداقل پنج سال اقامت در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی خواهد بود. قبلاً برای مردان شرط ازدواج وجود داشت، اما اخیراً مردان بالای 18 سال پس از تحویل واحد مجاز به ثبت نام در شرایط ازدواج بودند. خانم های مجرد بالای 35 سال نیز می توانند ثبت نام کنند. همچنین با توجه به عدم تملک، برخی از گروه های درآمدی در برخی از مناطق تحت سیاست وزارت راه و شهرسازی از مشمولیت معاف هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید