وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هدف وزارت ارشاد تحقق فرهنگ انقلابی است



به گزارش پایگاه خبری آستان قدس رضوی، محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با آستان قدس رضوی با اشاره به نقش جوانان در اعتلای جامعه اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: ظرفیت انقلابی، جوانان متدین و متدین مسیر تحول را در پیش گیرند- تغییرات در بخش‌های مختلف فرهنگی که در قالب برنامه‌ریزی تفصیلی با برنامه‌ریزی مشخص برای رویدادهای مفرح در حوزه فرهنگ تدوین شده است.

آزمون و خطا در عرصه فرهنگ غیر قابل قبول است

تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار با آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم، به شرایط حساس کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه کشور با مشکلات و معضلاتی مواجه است، اما سرمایه ها و فرصت های مهمی وجود دارد که هوشمندانه و مرتبط است، از اینها استفاده کنید. فرصت ها و ظرفیت ها». مشکل قطعا قابل حل است.

حجت الاسلام احمد مروی در ادامه به ظرفیت های فرهنگی کشور اشاره کرد و بر اهمیت فرهنگ در توسعه کشور تاکید کرد و افزود: باید از ابعاد مختلف برای رفع کاستی های فرهنگی قدردانی و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه آزمون و خطا در مسائل فرهنگی غیرقابل قبول است، بر لزوم آسیب شناسی برای سنجش میزان موفقیت یا عدم موفقیت مسائل فرهنگی در دهه اخیر تاکید کرد و گفت: در حوزه مسائل فرهنگی نیازمند نگاه واقع بینانه هستیم تا مشخص شود چه کسی چه کسی است. خطرناک.” باید بررسی شود که چرا در چند دهه اخیر در برخی حوزه ها نتوانسته ایم به اهداف فرهنگی خود آنطور که می خواهیم برسیم و حتی در برخی موارد حرکت قهقرایی داشته ایم و این بر عهده وزارت ارشاد است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد نقش مهمی در حفظ دین جامعه دارد، گفت: به عنوان مثال در مقوله بدحجابی در جامعه باید این علل نابهنجار و ناخواسته جدی گرفته شود. تجزیه و تحلیل، بررسی و آسیب شناسی شد.
حجت الاسلام مروی با اشاره به هوشمندی و حساسیت رهبر معظم انقلاب نسبت به فرهنگ و هنر افزود: رهبر معظم انقلاب صاحب نظر فرهنگ و هنر هستند و با رصد دقیق موضوع تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی بسیاری را مطرح کردند. سال‌ها پیش فرهنگ به معنای ندانستن عمق دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در حوزه است که چه باید کرد، بنابراین نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

وی بر جایگاه هدایتی و محوری وزارت ارشاد در عرصه فرهنگ تاکید کرد و گفت: وزارت ارشاد در کنار سایر بخش های فرهنگی کشور نیست، بلکه این وزارتخانه تنها بخش ها و حوزه های فرهنگی کشور را هدایت می کند. ارائه‌دهندگان دستورالعمل‌های وزارت فرهنگ و کاغذ اسلامی و امکانات چاپ و فرهنگی را از معایب عمده این وزارتخانه می‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید